• Nasze rekomendacje
  •  
    UWAGA!
    JEŻELI JESTEŚ ZAREJESTROWANYM UŻYTKOWNIKIEM I MASZ PROBLEM Z LOGOWANIEM, NAPISZ NAM O TYM W MAILU.
    admin@osme-pietro.pl
    PODAJĄC W TYTULE "PROBLEM Z LOGOWANIEM"
     
  • Słup ogłoszeniowy
  •  
    Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad.
    Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może bronić się przed demokratycznie podjętą decyzją.

    Benjamin Franklin

    UWAGA!
    KONKURS NA TEKST DISCO POLO ROZSTRZYGNIĘTY!

    Jeżeli tylko będziecie zainteresowani, idea konkursów powróci na stałe.
    A oto wyniki



    JAK SIĘ PORUSZAĆ POMIĘDZY FORAMI? O tym dowiesz się stąd.
     

"O kamyku, który miał miękkie serce" fr.5 - Cenniejsze od pereł

Najbardziej wymagająca literatura
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Alicja Jonasz
Posty: 1658
Rejestracja: 24 kwie 2012, 09:01
Płeć:

"O kamyku, który miał miękkie serce" fr.5 - Cenniejsze od pereł

#1 Post autor: Alicja Jonasz » 20 sie 2018, 10:55

do początku
do poprzedniego
Sznur pereł? Byłoby cudnie mieć go już dzisiaj! Najlepiej teraz! Zapakować w siateczkę wodorostów i znaleźć pretekst, żeby go wręczyć jeszcze tego wieczoru. Ach, wspaniały pomysł! Tylko skąd wziąć perły?
Od wiatru, który co dzień przemierzał świat wzdłuż i wszerz, poznając jego tajemnice, dowiedział się, że perły to wytwór małży - bardzo rzadki, ale piękny.
- Ludzie zachwycają się perłami i robią z nich błyskotki, aby ozdobić swoje ciało - rzekł wiatr. - Uważają, że im więcej mają błyskotek, tym są bogatsi i bardziej szczęśliwi. Dla nas jednak istnieją rzeczy o wiele cenniejsze.
- Co może być cenniejsze od pereł? - zapytał kamyk.
- Dla mnie najważniejsza jest wolność! To, że mogę pofrunąć, dokąd zechcę! - zawołał wiatr. - Możliwość wyboru drogi czyni mnie szczęśliwym.
- Owszem, wolność jest ogromnym skarbem - wtrąciło się morze - ale dla mnie najcenniejsza jest wytrwałość w dążeniu do celu. Każdego dnia, uderzając z całą siłą w klif, kruszę nadbrzeżne skały. Każdego dnia milimetr za milimetrem wdzieram się w ląd i przetaczam miliardy ton jego drobinek z miejsca na miejsce. O tak, dzięki wytrwałości jestem szczęśliwe!
- Jak widzisz, mój mały, wolność i wytrwałość są cenniejsze od pereł - zagwizdał wiatr i zniżył swój lot, aby pogłaskać syczące pianą grzywy fal.
- A ja szczególnie sobie cenię poczucie humoru - zapiszczała mewa śmieszka. - Z góry świat wygląda tak pięknie, tak kolorowo, że nie sposób się nie uśmiechnąć. Uwielbiam śmiać się i śpiewać!
I jakby dla udowodnienia swoich słów mewa zatrzepotała skrzydłami, a z jej piersi wyrwało się wesołe:
- Kcerr, krije, kekek! Kcerr, krije, kekek!
- Śmiać się i śpiewać... - powtórzył cicho kamyk i westchnął.
Jemu też chciało się śmiać i śpiewać, gdy patrzył na Gwiazdeczkę, a ona patrzyła na niego. Czuł wtedy nieposkromioną radość, a zarazem smutek. Jak to możliwe, że serce mieści w sobie tak wiele sprzecznych uczuć, zastanawiał się i nie mógł tego zrozumieć. Tak bardzo chciałby podarować muszelce coś cennego. Jeśli nie sznur pereł, to co? Co może mieć tak ogromną wartość?
do następnego
Ostatnio zmieniony 21 sie 2018, 09:35 przez Alicja Jonasz, łącznie zmieniany 1 raz.
Alicja Jonasz

"A kiedy przyjdzie także po mnie
Zegarmistrz światła purpurowy
By mi zabełtać błękit w głowie
To będę jasny i gotowy"
Tadeusz Woźniak

Awatar użytkownika
Lucile
Posty: 4805
Rejestracja: 23 wrz 2014, 00:12
Płeć:

"O kamyku, który miał miękkie serce" fr.5 - Cenniejsze od pereł

#2 Post autor: Lucile » 20 sie 2018, 23:14

A co będzie, jak Kamyczek dowie się, że wymarzone i upragnione perły rodzą się w bólu w muszlach małż perłopławów? Właśnie – w muszlach – jakby kuzynkach jego ukochanej Gwiazdeczki?
Przeczytałam od początku. Kibicuję Kamyczkowi.

Pozdrawiam serdecznie, Alicjo... o bujnej i empatycznej wyobraźni.
L :)
Non quivis, qui vestem gestat tigridis, audax


lucile@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
Alicja Jonasz
Posty: 1658
Rejestracja: 24 kwie 2012, 09:01
Płeć:

"O kamyku, który miał miękkie serce" fr.5 - Cenniejsze od pereł

#3 Post autor: Alicja Jonasz » 25 sie 2018, 22:29

dziękuję, Lu, za opinię; ech, ten Kamyczek :)
Alicja Jonasz

"A kiedy przyjdzie także po mnie
Zegarmistrz światła purpurowy
By mi zabełtać błękit w głowie
To będę jasny i gotowy"
Tadeusz Woźniak

Awatar użytkownika
eka
Posty: 16787
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

"O kamyku, który miał miękkie serce" fr.5 - Cenniejsze od pereł

#4 Post autor: eka » 26 sie 2018, 14:30

Wolność, wytrwałość i radość - można chyba połączyć i realizować. Sztuka życia, nie tylko ludzi.
Fajny kawałek.

:kofe:

Awatar użytkownika
Alicja Jonasz
Posty: 1658
Rejestracja: 24 kwie 2012, 09:01
Płeć:

"O kamyku, który miał miękkie serce" fr.5 - Cenniejsze od pereł

#5 Post autor: Alicja Jonasz » 27 sie 2018, 07:30

dziękuję za opinię :)
Alicja Jonasz

"A kiedy przyjdzie także po mnie
Zegarmistrz światła purpurowy
By mi zabełtać błękit w głowie
To będę jasny i gotowy"
Tadeusz Woźniak

ODPOWIEDZ

Wróć do „UTWORY DLA DZIECI”