• Nasze rekomendacje
  •  
    UWAGA!
    JEŻELI JESTEŚ ZAREJESTROWANYM UŻYTKOWNIKIEM I MASZ PROBLEM Z LOGOWANIEM, NAPISZ NAM O TYM W MAILU.
    admin@osme-pietro.pl
    PODAJĄC W TYTULE "PROBLEM Z LOGOWANIEM"
     
  • Słup ogłoszeniowy
  •  
    Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad.
    Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może bronić się przed demokratycznie podjętą decyzją.

    Benjamin Franklin

    UWAGA!
    KONKURS NA TEKST DISCO POLO ROZSTRZYGNIĘTY!

    Jeżeli tylko będziecie zainteresowani, idea konkursów powróci na stałe.
    A oto wyniki



    JAK SIĘ PORUSZAĆ POMIĘDZY FORAMI? O tym dowiesz się stąd.
     

Z życia Pana Na Opak.

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
BerniM
Posty: 137
Rejestracja: 11 cze 2019, 21:20
Lokalizacja: kraków
Płeć:

Z życia Pana Na Opak.

#1 Post autor: BerniM » 26 sty 2020, 18:16

Nie patrz na mnie -
Pan Na Opak gryzie ołówek, koniecznie z futerkiem,
liczy sylaby w wyrazach gryząc gumkę.
A Ty płyniesz miękko i cicho, żeby nie zbudzić słońca
na jedwabnym dywanie.
Boisz się, że wypłoszysz z niego wszystkie kolory.
Ulecą do nieba aż nadejdzie nowy zachód słońca
i przyniesie inną perspektywę barw.
Będzie wojna-
mówisz i kupujesz nową torebkę dla mnie,
kupujesz też złoto na souku.
Pan Na Opak zrobi z niego tunel do przestworzy,
albo nową opaskę dla Fauny i Flory...
Nie patrz na mnie-
już nie trzeba zaklejać lalkom oczu.Tego nie lubisz,
nieruchomych oczu dzieci.
Chodźcie, utulę Was w moich ramionach,
wyprowadzę ze stanu odrętwienia i oczekiwania na więcej .

marekch
Posty: 14
Rejestracja: 24 sty 2020, 23:39
Płeć:

Z życia Pana Na Opak.

#2 Post autor: marekch » 27 sty 2020, 19:07

Jak to było? Chcesz rozśmieszyć boga, to powiedz mu o swoich planach.

Pan Na Opak. Kiedyś był Chłopak na opak. Ale dorósł? Ale zmienił płeć? To gryzienie ołówka mnie... gryzie. Bo nie brzmi tak, jakby to był ten, co miał wyraz boski, gdy pisząc wiersze, liczył zgłoski. To wygląda na np. aspergerowca, który musi gryźć. To wygląda na kogoś w nowej roli i coś tej osobie doskwiera. Homofony "Panna Opak" i "Pan Na Opak").

W tym wierszu dynamicznie zmieniają się pozycje bohaterów, sam nie wiem, ile jest podmiotów lirycznych. Dziwi użycie obcego słowa "souk", gdy dysponujemy zadomowionym w polszczyźnie "sukiem". Tym bardziej, że wyraz obcy nie powinien być odmieniony ("souku").

Panem Na Opak jest kobieta. Będzie wojna. Będzie.

Fizycy szukają wzoru na opisanie wszystkiego. Tobie udało się objąć wszystkie możliwe aspekty i zmienne jednym wierszem. Ten wiersz jest jak program komputerowy, który sam się realizuje i tworzy. Obawiam się, że jest ciut przeładowany, ale to męski punkt widzenia. Bo przecież nie jest taki, jest po prostu jak babska torebka - pełna wszystkiego.

Awatar użytkownika
BerniM
Posty: 137
Rejestracja: 11 cze 2019, 21:20
Lokalizacja: kraków
Płeć:

Z życia Pana Na Opak.

#3 Post autor: BerniM » 28 sty 2020, 10:52

Witaj, dziękuje za odwiedzinki i komentarz pod wierszem. Cieszę się, że mogłeś zobaczyć w moim wierszu zupełnie coś innego.Dlatego lubię poezje i nie lubię wierszy oczywistych, które narzucają odbiorcy obraz. Lubię tkać wiersze zmienne, różne , bawić się słowem...Zmiany są dobre dla mózgu :)
Pozdrawiam serdecznie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „WIERSZE BIAŁE I WOLNE”