• Nasze rekomendacje
  •  
    UWAGA!
    JEŻELI JESTEŚ ZAREJESTROWANYM UŻYTKOWNIKIEM I MASZ PROBLEM Z LOGOWANIEM, NAPISZ NAM O TYM W MAILU.
    admin@osme-pietro.pl
    PODAJĄC W TYTULE "PROBLEM Z LOGOWANIEM"
     
  • Słup ogłoszeniowy
  •  
    Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad.
    Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może bronić się przed demokratycznie podjętą decyzją.

    Benjamin Franklin

    UWAGA!
    KONKURS NA TEKST DISCO POLO ROZSTRZYGNIĘTY!

    Jeżeli tylko będziecie zainteresowani, idea konkursów powróci na stałe.
    A oto wyniki



    JAK SIĘ PORUSZAĆ POMIĘDZY FORAMI? O tym dowiesz się stąd.
     

Adam i wąż

Miejsce na wszelką satyrę pisaną wierszem - fraszki, limeryki, tudzież dłuższe formy prześmiewcze
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Hardy
Posty: 1354
Rejestracja: 06 sie 2017, 14:32
Płeć:

Adam i wąż

#1 Post autor: Hardy » 27 lip 2022, 12:50

Wąż, zaczepiony ogonem o konar drzewa, przymilnie się uśmiechnął:

– Spróbuj jabłka. Soczyste, słodziutkie… Sama przyjemność.

Ewa długo się nie namyślała. Każda nowa rzecz pobudzała jej chęć posiadania. Odgryzła kawałek. Przełknęła i z rozkoszą, malującą się na twarzy, oblizała usta. Następnym kęsem wżarła się już w połowę jabłka.

Adam, wpierw zaciekawiony, na ten widok podał tyły. „Co będzie, jak nie nasyci się tym jabłkiem? Weżre się we mnie jak jakaś żmija i będzie życie ze mnie ciurkiem wysysała a jadem powoli zabijała. Po co mi niepotrzebne wydatki, a do tego jeszcze ciągłe marudzenie, pretensje i gadki`.

Wraz z nim prysnął wąż, co by na niego nie padło, że on jak ta żmija...

W ten sposób o sztuce niewyrzucania pieniędzy w błoto powstało powiedzenie, że chłop `ma węża w kieszeni`.

Awatar użytkownika
tabakiera
Posty: 4802
Rejestracja: 15 lip 2015, 20:48
Płeć:

Adam i wąż

#2 Post autor: tabakiera » 31 lip 2022, 15:52

Aj tam, jabłka to całkiem niedroga rzecz.
Że kobieta taka zachłanna na pokusy, a facet oszczędny i strachliwy?
Znam wiele odwrotnych sytuacji z życia wziętych...

Zmyślnie to wymyśliłeś - na korzyść samca,

Czy w związku z tym Adam został bezgrzeszny, bo nie dał się skusić?
A może jest większym grzesznikiem, bo chytrość i nadmierna lękliwość do cnót nie należą.

Awatar użytkownika
Hardy
Posty: 1354
Rejestracja: 06 sie 2017, 14:32
Płeć:

Adam i wąż

#3 Post autor: Hardy » 21 sie 2022, 14:41

Tabakiero, tyle tysiącleci już od tamtego czasu w Raju minęło, że szczegółów nie pamiętam... :smoker:

ODPOWIEDZ

Wróć do „RADOSNA TWÓRCZOŚĆ”