• Nasze rekomendacje
  •  
    UWAGA!
    JEŻELI JESTEŚ ZAREJESTROWANYM UŻYTKOWNIKIEM I MASZ PROBLEM Z LOGOWANIEM, NAPISZ NAM O TYM W MAILU.
    admin@osme-pietro.pl
    PODAJĄC W TYTULE "PROBLEM Z LOGOWANIEM"
     
  • Słup ogłoszeniowy
  •  
    Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad.
    Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może bronić się przed demokratycznie podjętą decyzją.

    Benjamin Franklin

    UWAGA!
    KONKURS NA TEKST DISCO POLO ROZSTRZYGNIĘTY!

    Jeżeli tylko będziecie zainteresowani, idea konkursów powróci na stałe.
    A oto wyniki



    JAK SIĘ PORUSZAĆ POMIĘDZY FORAMI? O tym dowiesz się stąd.
     

Wkurw

Utwory zaangażowane politycznie, religijnie, światopoglądowo, oraz inne, poświęcone aktualnym wydarzeniom, rocznicom, bądź osobom
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Hardy
Posty: 1354
Rejestracja: 06 sie 2017, 14:32
Płeć:

Wkurw

#1 Post autor: Hardy » 28 paź 2020, 17:29

Schowani za purpurą w pałacach biskupich;
chroniony przez goryli (choć wcześniej lud kupił) –
żyli w swoich warowniach niczym pączki w maśle.
Kościoła sojusz z tronem? Tradycja… no właśnie.

„Damy po pięćset. Mordy zamkniemy zdradzieckie.
W domu niech siedzą baby, zajmują się dzieckiem.
My przecież od rządzenia, rząd dusz w naszych rękach.
Kobiety będą cierpieć? Nie nasza to męka”.

I uradzili władczo pogardę dla ludzi…
Pękła czara goryczy, naród się obudził.
I usłyszeli naród, jak on dzisiaj krzyczy.
Usłyszeli wkurw kobiet, wkurw prosto z ulicy.
Ostatnio zmieniony 28 paź 2020, 20:30 przez Hardy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
eka
Posty: 16787
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Wkurw

#2 Post autor: eka » 28 paź 2020, 19:47

Chyba to najlepszy Twój wiersz, Hardy, zarówno pod względem warsztatu, jak i sprawności w budowaniu warstwy emocjonalnej.
Co do treści.
Rozpanoszyła się pogarda po obu stronach sceny politycznej. Trudno dociec, kiedy dokładnie. Sądzę, że na rok, dwa, przed ustaleniami Okrągłego Stołu zaczęło się przeciąganie liny. Walka o dominację w obozie solidarnościowym.
A kiedy już nie było oficjalnego, jednego wroga po pierwszych, częściowo wolnych wyborach, kiedy Wałęsa, za radą Kaczyńskich, wzmocnił lewą nogę... zaczęło się na dobre. I trwa.

A w tej chwili? Jestem pewna, że to nie tak jest, jak piszesz. Tzn. nie chodziło o pokazanie pogardy kobietom, ale o uzyskanie usprawiedliwienia. Od początku października rośnie epidemiczna krzywa. Opozycja na każdym kroku zarzucała brak przygotowania do jesiennej, wzmożonej fali zachorowań, przewidywanej przez wszystkich epidemiologów.
Kaczyński nie jest, wbrew zarzutom, odklejony od rzeczywistości.
To stary lis, poza najbliższymi współpracownikami, podejrzewam, że nikt nie wiedział o jego planie, planie przerzucania winy za zbliżający się krach służby zdrowia na opozycję.
Trybunał nie musiał ponad tydzień temu wydawać wyroku, ba odrzucił inne rozpatrzenia, a na tapetę wziął wniosek części prawicy. Dlaczego? KK się nie upominał, ostatnio przywalony aferami pedofilskimi.
Kaczyński próbuje dać mata opozycji.
Mamy 18 tys. z dużym hakiem zachorowań, a będzie na pewno więcej. I zgonów też. Sytuacja może ciut mniej dramatyczna, ale dalej koszmarna byłaby bez aktualnego 'wkurwu' kobiet. Ale bez tych demonstracji, protestów itd., a przy podobnym jak wiosną izolacyjnych zachowaniach Polaków.... na kogo by przerzucili odpowiedzialność za efekt pandemii?
Stąd ten werdykt, Hardy.
Kaczyński doskonale zapamiętał lekcję, którą 4 lata temu dostał od demonstrujących w tej samej sprawie polskich kobiet. Absolutnie mógł liczyć na identyczną ich reakcję. I na wsparcie protestu ze strony opozycji.
Od października co rusz słyszy się, że przez epidemię rząd upadnie. Tak mówi nawet ulica. Której prezes mocno słuchał i słucha.
Był tylko jeden realny i mocny w skutkach sposób, aby upadła (prędzej czy później w oczach zwykłych ludzi) wiarygodność opozycji, a wzrosło zaufanie do władzy.
Przerzuć winę za skutki epidemii na opozycję. Jak? Wywołać, pomimo zakazu zbierania się w miejscach publicznych więcej niż pięciu osób, wyjście setek tysięcy ludzi na ulicę. To już się stało.
Koalicja rządząca ma asa w rękawie, sama go chyłkiem, cynicznie pod stołem włożyła. Do tego rękawa politycznego.
Makiawelizm wyjątkowo podły, bo narażający na chorobę i utratę życia wiele tysięcy ich rodaków.
Kaczyński and company - rzeźnicy.
Brak miejsc w szpitalach ----> demonstracje=opozycja.
Brak miejsc w chłodniach ----> demonstracje=opozycja.
Brak respiratorów, nadmiar zainfekowanych lekarzy, ratowników, pielęgniarek ----> demonstracje=opozycja.

Ludzie uwierzą, kiedy coraz częściej dotknie ich rodziny, ich samych dotyk covidu.
Przecież bezpośrednią przyczyną jest ten tłum na ulicach całej Polski.
A kto ludzi wyciągnął z domów? Prawica będzie mówić jednym, silnym głosem: opozycja!

Geniusz, normalnie geniusz z tego wicepremiera od bezpieczeństwa narodowego.
A kto będzie pamiętał o jego roli na politycznej, cynicznej szachownicy? Ja na pewno nie zapomnę tego panu, panie Kaczyński!

Wybacz Hardy, ten mój przydługi wywód pod Twoim wierszem.
Pozdrawiam, obyśmy zdrowi byli.

Awatar użytkownika
Hardy
Posty: 1354
Rejestracja: 06 sie 2017, 14:32
Płeć:

Wkurw

#3 Post autor: Hardy » 28 paź 2020, 20:17

Eka, dziękuję za dobrą ocenę wiersza. Sam, subiektywnie uważam "Wkurw" za jeden z moich lepszych utworów. Widocznie emocje czasem pomagają w pisaniu.

Co do oceny warstwy merytorycznej - w większości się zgadzam , włącznie że Kaczyński mógł to zrobić świadomie, aby zrzucić odpowiedzialność za kompletne nieprzygotowanie przez pół roku do jesiennej fali pandemii.
Mam jednak inne zdanie co do uwierzenia przez ludzi, że to masowe demonstracje będą odpowiadały za gwałtowny wzrost zachorowań. To już nie ten etap, Rubikon został przekroczony. Nawet gdyby wprowadził "stan kościelny" (eufemistycznie rzecz nazywając), to już nie uspokoi większości Polaków, tylko przesunie w czasie upadek rządów pisu, ale z dużo gorszymi konsekwencjami.

Pozdrawiam, chociaż czas nastał niewesoły.

Awatar użytkownika
e.jot
Posty: 385
Rejestracja: 21 paź 2020, 22:32
Płeć:

Wkurw

#4 Post autor: e.jot » 29 paź 2020, 07:08

:ok:
EM

Awatar użytkownika
Hardy
Posty: 1354
Rejestracja: 06 sie 2017, 14:32
Płeć:

Wkurw

#5 Post autor: Hardy » 29 paź 2020, 09:38

e.jot pisze:
29 paź 2020, 07:08
:ok:
:smoker: Chociaż nie jest to czas na spokojne "palenie fajki" w zaciszu domowym. Teraz jest czas walki o prawa, wolność i godność kobiet. Władza kościelna i świecka chce je ponownie wtrącić w średniowiecze, zrobić z nich "służebnice boże" i pokorne żony i matki. "Niech cierpią. Taki ich los. Mogły nie urodzić się kobietą".

Awatar użytkownika
e.jot
Posty: 385
Rejestracja: 21 paź 2020, 22:32
Płeć:

Wkurw

#6 Post autor: e.jot » 29 paź 2020, 14:58

Pełna zgoda! :badd2:
EM

Awatar użytkownika
Hardy
Posty: 1354
Rejestracja: 06 sie 2017, 14:32
Płeć:

Wkurw

#7 Post autor: Hardy » 29 paź 2020, 17:19

e.jot pisze:
29 paź 2020, 14:58
Pełna zgoda! :badd2:
Chyba wykrzykujesz tytuł... ;)

Awatar użytkownika
e.jot
Posty: 385
Rejestracja: 21 paź 2020, 22:32
Płeć:

Wkurw

#8 Post autor: e.jot » 29 paź 2020, 19:42

;)
EM

Awatar użytkownika
Hardy
Posty: 1354
Rejestracja: 06 sie 2017, 14:32
Płeć:

Wkurw

#9 Post autor: Hardy » 30 paź 2020, 08:13

e.jot pisze:
29 paź 2020, 19:42
;)
Znaczy - dobrze usłyszałem :smoker:

Awatar użytkownika
e.jot
Posty: 385
Rejestracja: 21 paź 2020, 22:32
Płeć:

Wkurw

#10 Post autor: e.jot » 30 paź 2020, 08:25

TAK!
:kofe:
EM

ODPOWIEDZ

Wróć do „ZAANGAŻOWANE”