• Nasze rekomendacje
  •  
    UWAGA!
    JEŻELI JESTEŚ ZAREJESTROWANYM UŻYTKOWNIKIEM I MASZ PROBLEM Z LOGOWANIEM, NAPISZ NAM O TYM W MAILU.
    admin@osme-pietro.pl
    PODAJĄC W TYTULE "PROBLEM Z LOGOWANIEM"
     
  • Słup ogłoszeniowy
  •  
    Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad.
    Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może bronić się przed demokratycznie podjętą decyzją.

    Benjamin Franklin

    UWAGA!
    KONKURS NA TEKST DISCO POLO ROZSTRZYGNIĘTY!

    Jeżeli tylko będziecie zainteresowani, idea konkursów powróci na stałe.
    A oto wyniki



    JAK SIĘ PORUSZAĆ POMIĘDZY FORAMI? O tym dowiesz się stąd.
     

Trucizna

Opowieści pisane prozą - nie powieści
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Hardy
Posty: 1369
Rejestracja: 06 sie 2017, 14:32
Płeć:

Trucizna

#1 Post autor: Hardy » 04 paź 2023, 11:59

– Somsiad! Somsiad, podejdź no do płota.
.
– A co się stało?
.
– A stało się, stało! Co wyście za truciznę wylali u siebie na działce?!
.
– Moja chata z kraja. Moja działka, mogę wylewać co chcę.
.
– Ale może i u mnie zatruć!
.
– Uważałem, niech się sąsiad nie martwi.
.
– Nie martwi?! Przeczytałem, co somsiad na tej tablicy napisał! Że truje wszystko! Że tak truje, że nawet koroduje żelazo, że wypłukuje ziemię, że kwaśne deszcze co trują ziemię, że powoduje tą, jak mu tam, no tą gorącość przed którą tak teraz ostrzegają…
.
– …efekt cieplarniany. Ale nie tyle powoduje, co częściowo wpływa.
.
– No właśnie! Ale wpływa! Umiem czytać, to poczytałem o tym świństwie! Pisali, że nawet można dostać poparzeń skóry!
.
– Sąsiedzie, ale to tylko jej opary. Po prostu trzeba uważać.
.
– A to, co pisali że jak go wciągnę do płuc, to może spowodować śmierć?!
.
– Sąsiad źle czytał. To tylko jako ciecz.
.
– Ciecz czy gaz, nieważne. Ale powoduje!
.
– Niech się sąsiad tak nie wnerwia. Kto umie ją odpowiednio używać, to nie grozi. To jak szczepionka, która jest zarazkiem, tylko osłabionym, aby człek się uodpornił.
.
– Co za bzdury! Sam pan piszesz na tablicy, że to trucizna…
.
– Nie dla tych, co wiedzą jak robić. Ja nawet dolewam trochę do wanny, jak się kąpię. I żyję.
.
– Coo?!
.
– Jak pan widzisz, żyję. Mam nawet znajomego, Zdzicha, który specjalnie wyszukuje zbiorniki z tą trucizną i w niej pływa.
.
– To chyba jakiś mutant z Czarnobyla!
.
– Może i mutant. Taka rodzina. Opowiadał, że jego kuzyn tam był, ale przeżył.
.
– Mówiłem że mutant. Normalny nie przeżyje.
.
– Wygląda normalnie.
.
– A co ma w środku? Jak długo jeszcze pożyje? Trucizna go na pewno zżera! A to, co słyszałem, że ta trucizna jeszcze ma inne trucizny, te z fabryk?! I że nawet niszczy stare mury i zabytki? To co somsiad powie, że może nie truje?!
.
– A widział sąsiad coś, co jest całkiem zdrowe? Takie czasy.
.
– Dobra, dobra. Przestanie pan to używać? Mur pan postaw między nami, a nie tą siatkę. Inaczej zgłaszam na policję! Nawet sobie zapisałem, jak to na tablicy pan żeś napisał… zaraz, gdzie mam tą karteczkę… O, mam. „Uwaga, trucizna! Wylano mono… monotlenek di… monotlenek diwodoru”. Tfu, nawet nazwa język truje!
.
– Sąsiedzie, muru nie postawię, a przynajmniej obcy ludzie psów mi na trawnik nie puszczają. A tablicę ostrzegawczą dałem, uprzedziłem.
.
– Bo by się przecież potruły!
.
– I o to chodzi, o to chodzi. Znaczy nie o trucie, tylko o trawnik. Mogę pożyczyć sąsiadowi tej trucizny, wbije sąsiad też ostrzegawczą tabliczkę, to i u sąsiada obce psy nie będą srały.
.
– Coo?! Mam jeszcze sam sobie zatruć?! Na głowę jeszcze nie upadłem.
.
– Chodź sąsiad do mnie, dogadamy się jakoś. Po co od razu policją straszyć. Stawiam flaszkę…

Awatar użytkownika
eka
Posty: 16894
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Trucizna

#2 Post autor: eka » 05 paź 2023, 06:39

Suchar, Hardy :)

Ale... 1 kwietnia 2018 na trawniku przed kościołem dominikanów w Poznaniu pojawiła się tabliczka z napisem: Uwaga! Okresowo rozpylany monotlenek diwodoru. Prosimy nie wprowadzać psów! Substancje biologiczne. Odkąd umieszczono na trawniku tabliczkę z ostrzeżeniem, właściciele psów przestali je tam wyprowadzać na spacer(...)

Awatar użytkownika
Hardy
Posty: 1369
Rejestracja: 06 sie 2017, 14:32
Płeć:

Trucizna

#3 Post autor: Hardy » 05 paź 2023, 10:51

eka pisze:
05 paź 2023, 06:39
Suchar, Hardy :)

Ale... 1 kwietnia 2018 na trawniku przed kościołem dominikanów w Poznaniu pojawiła się tabliczka z napisem: Uwaga! Okresowo rozpylany monotlenek diwodoru. Prosimy nie wprowadzać psów! Substancje biologiczne. Odkąd umieszczono na trawniku tabliczkę z ostrzeżeniem, właściciele psów przestali je tam wyprowadzać na spacer(...)
Nie wiedziałem o sucharze, dopiero niedawno przeczytałem o tej truciźnie i jaką ma nazwę...
PS. Jednak uważaj! Jeszcze gorsza jest odmiana tej trucizny pod nazwą oxydan - na nią nawet mutanci nie sa odporni :smoker:

Awatar użytkownika
eka
Posty: 16894
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Trucizna

#4 Post autor: eka » 09 paź 2023, 17:53

Hardy pisze:
05 paź 2023, 10:51
Jeszcze gorsza jest odmiana tej trucizny pod nazwą oxydan
Ej, oxydent, utleniacz do włosów?
Może oxsygen, co?
:)

Awatar użytkownika
eka
Posty: 16894
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Trucizna

#5 Post autor: eka » 09 paź 2023, 17:54

Miałam rozszerzenie z chemii i biologii w LO.
Nawet maturę z tego pisałam : )

Awatar użytkownika
Hardy
Posty: 1369
Rejestracja: 06 sie 2017, 14:32
Płeć:

Trucizna

#6 Post autor: Hardy » 09 paź 2023, 23:54

eka pisze:
09 paź 2023, 17:54
Miałam rozszerzenie z chemii i biologii w LO.
Nawet maturę z tego pisałam : )
...w polskiej pisowni "oksydan" ;) Żaden oxydant!
PS. Wpisz w Google "woda"... to się dowiesz, o czym nie wiedziałaś z chemii :smoker: :)

Awatar użytkownika
eka
Posty: 16894
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Trucizna

#7 Post autor: eka » 10 paź 2023, 07:22

No tak, widzę żeś prawdziwym patriotą : )

A nie wiedziałam, serwowano nam w szkółce leksykalną alternatywę pt. tlenek wodoru.
Człowiek uczy się przez całe życie.

Miłego dnia, Hardy :)

Awatar użytkownika
Hardy
Posty: 1369
Rejestracja: 06 sie 2017, 14:32
Płeć:

Trucizna

#8 Post autor: Hardy » 10 paź 2023, 09:59

eka pisze:
10 paź 2023, 07:22
No tak, widzę żeś prawdziwym patriotą : )

A nie wiedziałam, serwowano nam w szkółce leksykalną alternatywę pt. tlenek wodoru.
Człowiek uczy się przez całe życie.

Miłego dnia, Hardy :)
Potwierdzam, ja też wcześniej nie znałem tych nazw. Ale teraz - oboje - już znamy. To naprawdę groźne trucizny! :smoker:

Również miłego dnia. Oby do wiosny :vino:

ODPOWIEDZ

Wróć do „OPOWIADANIA”