• Nasze rekomendacje
  •  
    UWAGA!
    JEŻELI JESTEŚ ZAREJESTROWANYM UŻYTKOWNIKIEM I MASZ PROBLEM Z LOGOWANIEM, NAPISZ NAM O TYM W MAILU.
    admin@osme-pietro.pl
    PODAJĄC W TYTULE "PROBLEM Z LOGOWANIEM"
     
  • Słup ogłoszeniowy
  •  
    Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad.
    Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może bronić się przed demokratycznie podjętą decyzją.

    Benjamin Franklin

    UWAGA!
    KONKURS NA TEKST DISCO POLO ROZSTRZYGNIĘTY!

    Jeżeli tylko będziecie zainteresowani, idea konkursów powróci na stałe.
    A oto wyniki



    JAK SIĘ PORUSZAĆ POMIĘDZY FORAMI? O tym dowiesz się stąd.
     

Unisono

Na pograniczu prozy i wiersza
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Marcin Sztelak
Posty: 5184
Rejestracja: 21 lis 2011, 12:02

Unisono

#1 Post autor: Marcin Sztelak » 01 wrz 2020, 18:33

Warstwami osiadasz na wargach, księżyc wyzuty z tajemnic chowa się w nowiu, kroki milkną niepewnie otulone liśćmi, szelestem wyznaczają kres jesiennych pełni. Łuki mostów rzedną we mgle, pierwszy mróz spina przechodniów w szpalery wśród drzew.
Z niespełnienia spijam ostatnie krople twoich warg, nawet jeśli nasze oceany utraciły lśnienie skurczone do słów i zmiętej pościeli. Srebrzę się z wolna – zimno, więc usprawiedliwiony wsłuchuję się w ciszę on-line.
Później wysyłam skróconą poezje zgodnie z wymogami operatora, a ty nadal wierzysz w lepszy smak kawy w Paryżu, szczęśliwe zakończenia bajek. Te drobne kłamstwa wymuszają uśmiech, nieważne, że już na wpół zimny. W końcu inaczej nie wypada stojąc jedną nogą w grobie, mniej więcej od wczesnego dzieciństwa.

Łykamy wspólną samotność jak eucharystie, śniąc dobre puenty na jawie ciągniemy opowieść nie chcąc być ledwie posłowiem sentymentalnej ramoty.
Na niechlujnej kartce wciśniętej w szparę okna lub powiek.

Awatar użytkownika
eka
Posty: 16787
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Unisono

#2 Post autor: eka » 02 wrz 2020, 07:33

Marcin Sztelak pisze:
01 wrz 2020, 18:33
śniąc dobre puenty na jawie ciągniemy opowieść nie chcąc być ledwie posłowiem sentymentalnej ramoty.
Całość bardzo dobra, dopracowana, a ten cytat ze mną zostanie na długo.

:kofe:

ODPOWIEDZ

Wróć do „PROZA POETYCKA”