• Nasze rekomendacje
  •  
    UWAGA!
    JEŻELI JESTEŚ ZAREJESTROWANYM UŻYTKOWNIKIEM I MASZ PROBLEM Z LOGOWANIEM, NAPISZ NAM O TYM W MAILU.
    admin@osme-pietro.pl
    PODAJĄC W TYTULE "PROBLEM Z LOGOWANIEM"
     
  • Słup ogłoszeniowy
  •  
    Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad.
    Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może bronić się przed demokratycznie podjętą decyzją.

    Benjamin Franklin

    UWAGA!
    KONKURS NA TEKST DISCO POLO ROZSTRZYGNIĘTY!

    Jeżeli tylko będziecie zainteresowani, idea konkursów powróci na stałe.
    A oto wyniki



    JAK SIĘ PORUSZAĆ POMIĘDZY FORAMI? O tym dowiesz się stąd.
     

Łazienkowa paranoja

Na pograniczu prozy i wiersza
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Marcin Sztelak
Posty: 5184
Rejestracja: 21 lis 2011, 12:02

Łazienkowa paranoja

#1 Post autor: Marcin Sztelak » 19 lut 2021, 00:57

Brzegów nie widać, jaka straszna perspektywa. A bezludnych jak na lekarstwo, wysp albo peronów. Przeładowane stacje pełne szeptów i pośpiesznych pożegnań. Zdawkowe machanie chusteczką brudną wczorajszą szminką.
Uwaga: góry lodowe na horyzoncie, kapitanie cała wstecz. Szyny iskrzą a ja namydlam – semafory, zwrotnice, konduktora. Czyści ja łza. Tylko ten kapiący kran wprowadza dysonans, więc zakładam papierową czapeczkę. Będę malował
paznokcie, w żałobnym kolorze — czerwieni.I proszę się nie ślinić na widok koronkowych stringów. Schną, czekając na powrót do szuflady.
Tymczasem za ścianą śnią, swoje sny o potędze lub inne fantasmagorie. Być może pora zatrzeć ślady, wyraźny trop prowadzi na manowce. Błądzę wpatrzony w latarnie na końcu składu. Kobieto mogłaś sobie podarować te pieśni i pieszczoty przy odsuniętej firance.

Do cholery! - biorę kąpiel i już pani nie podglądam, więc po co się plątać. Po drugiej stronie zaparowanego lustra.
Na szczęście od jutra wszystko będzie dobrze, na przykład w kwestii moralności.
Zresztą w tej wannie nigdy nie pływały karpie.
Tak przypuszczam.

Awatar użytkownika
lczerwosz
Posty: 9449
Rejestracja: 31 paź 2011, 22:51

Łazienkowa paranoja

#2 Post autor: lczerwosz » 19 lut 2021, 12:39

Ach, gdyby te łazienki były po sąsiedzku, najlepiej z wewnętrznymi drzwiami z lufcikiem. Cała naprzód.

ODPOWIEDZ

Wróć do „PROZA POETYCKA”