• Nasze rekomendacje
  •  
    UWAGA!
    JEŻELI JESTEŚ ZAREJESTROWANYM UŻYTKOWNIKIEM I MASZ PROBLEM Z LOGOWANIEM, NAPISZ NAM O TYM W MAILU.
    admin@osme-pietro.pl
    PODAJĄC W TYTULE "PROBLEM Z LOGOWANIEM"
     
  • Słup ogłoszeniowy
  •  
    Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad.
    Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może bronić się przed demokratycznie podjętą decyzją.

    Benjamin Franklin

    UWAGA!
    KONKURS NA TEKST DISCO POLO ROZSTRZYGNIĘTY!

    Jeżeli tylko będziecie zainteresowani, idea konkursów powróci na stałe.
    A oto wyniki



    JAK SIĘ PORUSZAĆ POMIĘDZY FORAMI? O tym dowiesz się stąd.
     

Sekretne życie (z dzienników pana Zdzisia)

Na pograniczu prozy i wiersza
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Marcin Sztelak
Posty: 5184
Rejestracja: 21 lis 2011, 12:02

Sekretne życie (z dzienników pana Zdzisia)

#1 Post autor: Marcin Sztelak » 02 wrz 2021, 19:19

Na przykład wszystkich, którzy nic innego nie potrafią. Zapewne nie nauczono ich śmierci, ale w końcu to przyjdzie samo, niechciane, lecz niezbędne.
Niczym deszcz, który też prędzej czy później przemija.

Wyszło poważnie, a miało być o przedmiotach odrzuconych, więc do rzeczy:
chodzi o te przedmioty, które zakurzone spoczywają w czeluściach szuflad (jeszcze całkiem dobrze), pawlaczy (też nieźle), piwnic (kiepsko). Leżą w tych miejscach z odroczenem wyroku, w strachu oczekując dnia egzekucji, który niezaprzeczalnie nadejdzie. Wtedy powędrują na śmietniki, z nich na wysypiska, później – cóż, całkowita destrukcja. A przecież kiedyś były tak niezbędne swoim właścicielom, tak cieszyły. Dziś – ech, kolejny przykład ludzkiej niewdzięczności. Pociesza mnie nieco, że przynajmniej w moim przypadku nie mają się czego biedactwa obawiać. Nie wyrzucam, często odwiedzam, zawsze z dobrym słowem.
Tyle ich życia ile mojego, więc dbają o mnie jak mogą. Takie porozumienie – dziękuję moje drogie, nieco przechodzone, przedmioty.

Awatar użytkownika
eka
Posty: 16787
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Sekretne życie (z dzienników pana Zdzisia)

#2 Post autor: eka » 17 wrz 2021, 08:23

Mimo szczypty ironii, wzruszasz.
Dziękuję.

:kofe:

ODPOWIEDZ

Wróć do „PROZA POETYCKA”