• Nasze rekomendacje
  •  
    UWAGA!
    JEŻELI JESTEŚ ZAREJESTROWANYM UŻYTKOWNIKIEM I MASZ PROBLEM Z LOGOWANIEM, NAPISZ NAM O TYM W MAILU.
    admin@osme-pietro.pl
    PODAJĄC W TYTULE "PROBLEM Z LOGOWANIEM"
     
  • Słup ogłoszeniowy
  •  
    Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad.
    Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może bronić się przed demokratycznie podjętą decyzją.

    Benjamin Franklin

    UWAGA!
    KONKURS NA TEKST DISCO POLO ROZSTRZYGNIĘTY!

    Jeżeli tylko będziecie zainteresowani, idea konkursów powróci na stałe.
    A oto wyniki



    JAK SIĘ PORUSZAĆ POMIĘDZY FORAMI? O tym dowiesz się stąd.
     

Mandragora (drabble)

Wszystko, co wydaje się za krótkie...
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Lucile
Posty: 4805
Rejestracja: 23 wrz 2014, 00:12
Płeć:

Mandragora (drabble)

#1 Post autor: Lucile » 28 sie 2020, 12:41

Ada Dagon od zawsze wiedziała, że przyjdzie taki czas, gdy będzie musiała zmierzyć się z tą całą pokręconą przyszłością. Tak, przyszłością. Bo gdyby nie ta niefortunna wyprawa, na którą i tak nie miała ochoty, nadal zasypiałaby spokojnie i bezpiecznie u boku Gorana. To Nora - z tą całą kabalistyką - przemieściła czasy. Pomimo tego, że ona nie zagłosowała za szalonym pomysłem wspólnego lotu paralotnią, reszta odurzona sekretnym wywarem, ochoczo wyraziła zgodę.

A przecież całą sobą wyrywała się gdzie indziej. W przeszłość.
Ich zakazaną przeszłość.
Nie dojechała.

Nic dziwnego.
I tak wiedziała, że mandragora – właśnie jej – nie pozwoli na bezpieczny skok w przepaść.
Non quivis, qui vestem gestat tigridis, audax


lucile@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
lczerwosz
Posty: 9449
Rejestracja: 31 paź 2011, 22:51

Mandragora (drabble)

#2 Post autor: lczerwosz » 28 sie 2020, 23:12

Bezpieczny skok w przepaść - to samozaprzeczenie. I jeszcze przepaść przeszłości. Skok w znane, bo nie w przyszlość, która jest nieznana. Determinizm ma kolosalną wadę. To jak oglądany już film. Wszystko po kolei się zdarza. Czyli więzienie w czasoprzestrzeni. Powtórzy sie i ten skok, powtórzy się potem znowu.
Lucile pisze:
28 sie 2020, 12:41
Nic dziwnego.
Nic dziwnego.

Awatar użytkownika
Lucile
Posty: 4805
Rejestracja: 23 wrz 2014, 00:12
Płeć:

Mandragora (drabble)

#3 Post autor: Lucile » 28 sie 2020, 23:39

lczerwosz pisze:
28 sie 2020, 23:12
Bezpieczny skok w przepaść - to samozaprzeczenie. I jeszcze przepaść przeszłości. Skok w znane, bo nie w przyszlość, która jest nieznana.
A nie może to być skok w przeszłość nieznaną, np. poprzednie wcielenie? Przecież mamy do czynienia... z mandragorą - niezwykłą rośliną o właściwościach psychoaktywnych.
Non quivis, qui vestem gestat tigridis, audax


lucile@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
Lucile
Posty: 4805
Rejestracja: 23 wrz 2014, 00:12
Płeć:

Mandragora (drabble)

#4 Post autor: Lucile » 01 wrz 2020, 10:13

Dagon - Nie jest umarłym ten, który spoczywa wiekami, nawet śmierć może umrzeć wraz z dziwnymi eonami – „Necronomicon” H.P. Lovecrafta (ps. Abdul Alhazred).
Non quivis, qui vestem gestat tigridis, audax


lucile@osme-pietro.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „OKRUCHY PROZATORSKIE”