• Nasze rekomendacje
  •  
    UWAGA!
    JEŻELI JESTEŚ ZAREJESTROWANYM UŻYTKOWNIKIEM I MASZ PROBLEM Z LOGOWANIEM, NAPISZ NAM O TYM W MAILU.
    admin@osme-pietro.pl
    PODAJĄC W TYTULE "PROBLEM Z LOGOWANIEM"
     
  • Słup ogłoszeniowy
  •  
    Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad.
    Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może bronić się przed demokratycznie podjętą decyzją.

    Benjamin Franklin

    UWAGA!
    KONKURS NA TEKST DISCO POLO ROZSTRZYGNIĘTY!

    Jeżeli tylko będziecie zainteresowani, idea konkursów powróci na stałe.
    A oto wyniki



    JAK SIĘ PORUSZAĆ POMIĘDZY FORAMI? O tym dowiesz się stąd.
     

salowe kable

Wszystko, co wydaje się za krótkie...
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
lczerwosz
Posty: 9449
Rejestracja: 31 paź 2011, 22:51

salowe kable

#11 Post autor: lczerwosz » 17 lip 2022, 23:35

Stalin podobno miał taką centralę telefoniczną, z której mógł podsłuchiwać każdego z rozmówców na Kremlu. Inżyniera, który to skonstruował kazał zabić.

Awatar użytkownika
eka
Posty: 16866
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

salowe kable

#12 Post autor: eka » 18 lip 2022, 06:44

Aha, czyli kablowanie jako techniczna możliwość podsłuchu. Wyeliminowanie kablarzy.
Btw, dzisiaj system elektronicznej inwigilacji Pegasus żadnych kabli nie wymaga. Stalin mógłby podsłuchiwać cały świat.

Awatar użytkownika
lczerwosz
Posty: 9449
Rejestracja: 31 paź 2011, 22:51

salowe kable

#13 Post autor: lczerwosz » 18 lip 2022, 22:04

eka pisze:
18 lip 2022, 06:44
Stalin mógłby podsłuchiwać cały świat.
Jedyną przeszkodą jest nadmiar informacji. Nawet selekcja danych pochłania zasoby, czas i pracę. Normalny człowiek się w tym gubi, a co dopiero nienawistnik. Musi działać przypadkowo.
eka pisze:
18 lip 2022, 06:44
czyli kablowanie jako techniczna możliwość podsłuchu.
Nie, to nie możliwość, to po prostu podsłuch i donos. Kabel telefoniczny pewno jest pierwszą techniczną realizacją kablowania.
Samo słowo kabel oznacza także podsłuchującego i donoszącego na kolegów do szefostwa. Kabel kabluje. Ktoś tu kabluje. Jest między nami jakiś kabel. Zakablowali go i już go nie ma. Ktoś podkablował i sprawa się rypła.

Awatar użytkownika
eka
Posty: 16866
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

salowe kable

#14 Post autor: eka » 19 lip 2022, 13:03

Kariera podsłuchu w historii jako weryfikatora prawd jest imponująca. Dzisiaj elektroniczne "okablowanie" komórkowej sieci telefonicznej i internetu, to temat rzeka. Namierzanie naszej lokalizacji, wydobywanie treści wypowiadanych i pisanych... czasami niezdrowa fascynacja, wręcz obłęd.
I zawsze znajdzie się jakiś bardziej lub mniej etyczny cel uzasadniający ową inwigilację. Wojna choćby, lub tylko jej możliwość. Zdobywanie lub utrzymywanie władzy, wywiad gospodarczy, naukowy...
Dopóki jest o co konkurować i czego bronić, ten odwieczny proceder będzie kwitł.
Jak się bronić? Nie ma jak. Instalacja takiego np. Pegasusa odbywa się niezauważalnie. Tudzież programy szpiegujące wyśledzą każdą naszą aktywność.
Chata w lesie, lampa naftowa, zero komunikatorów? To jest dobre wyjście, ale satelita i tak nas, wychodzących do wygódki, czy tam na grzyby, czule obejmie swoim okiem : )
Selekcją danych zajmie się/zajmuje się SI. Człowiek/wieloosobowy zespół analityczny też spadnie z podsłuchowego podium. Dawniej wszystko inicjował homo sapiens, a dzisiaj program bywa nieprzewidywalny.
Przykładem są Alice i Bob, boty facebooka, które w 2017 roku musiały zostać wyłączone, bo utracono nad nimi kontrolę. Na początku Alice i Bob podczas konwersacji używały angielskiego by się ze sobą komunikować, ale później stworzyły nowy język, który był zrozumiały tylko dla nich. Może nie chciały być podsłuchiwane? :)

Na marginesie.
Jako szef Ósmego na pewno miałeś do czynienia z kablarzami, nie mogło ich zabraknąć, to takie ludzkie. Podsłuch i donos są wpisane w mechanizm ewolucji. Niestety.
Bycie kablarzem-nienawistnikiem, który dla własnych korzyści donosi i zazwyczaj przekłamuje zdobyte informacje, to utrata szacunku do samego siebie, psychiczna równia pochyła.
Turlanie się do głębokiego, mulistego dołu.

Awatar użytkownika
eka
Posty: 16866
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

salowe kable

#15 Post autor: eka » 04 cze 2023, 07:05

lczerwosz pisze:
03 sty 2022, 20:01
na sali pusto, widać tak musi być.
[*]

ODPOWIEDZ

Wróć do „OKRUCHY PROZATORSKIE”