• Nasze rekomendacje
  •  
    UWAGA!
    JEŻELI JESTEŚ ZAREJESTROWANYM UŻYTKOWNIKIEM I MASZ PROBLEM Z LOGOWANIEM, NAPISZ NAM O TYM W MAILU.
    admin@osme-pietro.pl
    PODAJĄC W TYTULE "PROBLEM Z LOGOWANIEM"
     
  • Słup ogłoszeniowy
  •  
    Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad.
    Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może bronić się przed demokratycznie podjętą decyzją.

    Benjamin Franklin

    UWAGA!
    KONKURS NA TEKST DISCO POLO ROZSTRZYGNIĘTY!

    Jeżeli tylko będziecie zainteresowani, idea konkursów powróci na stałe.
    A oto wyniki



    JAK SIĘ PORUSZAĆ POMIĘDZY FORAMI? O tym dowiesz się stąd.
     

Pan na Mazurach

Wszystko, co wydaje się za krótkie...
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
refluks
Posty: 965
Rejestracja: 28 lut 2016, 11:49

Pan na Mazurach

#1 Post autor: refluks » 28 wrz 2018, 21:26

"

Awatar użytkownika
Jana
Posty: 214
Rejestracja: 02 sie 2018, 10:59
Płeć:

Pan na Mazurach

#2 Post autor: Jana » 30 wrz 2018, 16:49

.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2019, 07:58 przez Jana, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie jesteś kroplą w oceanie. Jesteś całym oceanem zawartym w kropli – Rumi

Awatar użytkownika
Gorgiasz
Posty: 1847
Rejestracja: 16 kwie 2015, 14:51

Pan na Mazurach

#3 Post autor: Gorgiasz » 30 wrz 2018, 17:53

Na pewno nie jest to Twoje najlepsze opko, ale „trzyma poziom” i czyta się z zainteresowaniem. Zastanawia mnie wizualna forma wersów, która stosujesz (nie po raz pierwszy); instynktownie doszukuję się poezji. Widać, że forma ta jest celowa i świadoma i muszę powiedzieć, że pełni rolę wyrazu artystycznego, dodając indywidualności czy oryginalności. Jednak przerobiwszy tekst u siebie na kompie na „klasyczną” formę, przyznam, że czytało się lepiej. Popracowałbym nad tym, może szukając jakiegoś kompromisu i pozostawiając tak jak jest, tylko w pewnych partiach.
Poszczególne „sceny” są w sobie wewnętrznie zwarte i dobrze ujęte, i chociaż myśl przewodnia czy mocny „kręgosłup” opka są doskonale widoczne, to między poszczególnymi fragmentami brakuje – może nie połączenia – ale logicznego przejścia od jednego do drugiego. Wkrada się wrażenie pewnego chaosu, bałaganu i przy pierwszym czytaniu trudno się połapać w ciągu narracji.
Gdybyś popracowała trochę nad tym tekstem (podejrzewam, że tego nie zrobisz niestety, aczkolwiek trzeba uważać, aby nie zatracić świeżości i wyczuwalnej spontaniczności tego zapis)), to mogłoby być bardzo dobrze.
Pochodzi z miasta Łodzi, haha, rym, wiem, ale kocha klimaty mazurskie.
„chacha”
Pochodzi z miasta Łodzi, haha, rym, wiem, ale kocha klimaty mazurskie. Jak i jej synowie, Piotr i Paweł.
Będzie lepiej wyglądać:
Pochodzi z miasta Łodzi, haha, rym, wiem, ale kocha klimaty mazurskie, tak jak i jej synowie, Piotr i Paweł.
Gdy dowiedzieliśmy się, że kogoś poznała i wyprowadza się do niego, pytaliśmy czy jest pewna i w ogóle.
Gdy dowiedzieliśmy się, że kogoś poznała i wyprowadza się do niego, pytaliśmy, czy jest pewna i w ogóle.
Chłopcy musieli rąbać drzewo, palić w piecach i dojeżdżać dwanaście kilometrów jedną stronę na rowerach do szkoły.
„w jedną stronę”
Formalnie nie drzewo, a drewno, ale w praktyce mówi się tak i tak.
Nie było tam ogrzewania, prąd im odcinał i zabierał butlę z gazem z kuchenki.
Lepiej uniknąć powtórzenia „z”. Może:
Nie było tam ogrzewania, prąd im odcinał i zabierał gazowa butlę z (do) kuchenki.
Traktowała mnie ja mężczyznę, a ja ją jak kobietę.
Traktowała mnie jak mężczyznę, a ja ją jak kobietę.
Tak naprawdę nie wiem skąd on miał pieniądze.
Tak naprawdę nie wiem, skąd on miał pieniądze.
Nie wiem za co kupił tę posiadłość na Mazurach.
Nie wiem, za co kupił tę posiadłość na Mazurach.
On siedzieć w zapierdziany szlafroku na ławce po całych dniach i chlać.
„zapierdzianym”
Przyjechali w lato goście.
Teoretycznie winno być „latem”, względnie „w lecie”. Ale jakoś nie razi w kontekście całości.
Chwyciła go za jaja i z pomocą sztuki aikodo wywróciła i znokautowała.
„aikido”
"Samotny, 52, spokojny, prowadzę agroturystkę, jestem czuły i romantyczny."
"Samotny, 52, spokojny, prowadzę agroturystkę, jestem czuły i romantyczny”.


Kto usunął tekst? :(

Awatar użytkownika
Alicja Jonasz
Posty: 1658
Rejestracja: 24 kwie 2012, 09:01
Płeć:

Pan na Mazurach

#4 Post autor: Alicja Jonasz » 30 wrz 2018, 19:08

Zanim ktoś ukradł tekst, zdążyłam przeczytać :) Dobry materiał na dobry reportaż :)
Alicja Jonasz

"A kiedy przyjdzie także po mnie
Zegarmistrz światła purpurowy
By mi zabełtać błękit w głowie
To będę jasny i gotowy"
Tadeusz Woźniak

Awatar użytkownika
refluks
Posty: 965
Rejestracja: 28 lut 2016, 11:49

Pan na Mazurach

#5 Post autor: refluks » 30 wrz 2018, 19:13

Reportaż?
Pisało mi sporo avatarów, że mam reporterski styl.
Się za to wezmę.

Awatar użytkownika
Alicja Jonasz
Posty: 1658
Rejestracja: 24 kwie 2012, 09:01
Płeć:

Pan na Mazurach

#6 Post autor: Alicja Jonasz » 30 wrz 2018, 20:31

Po licho to skasowałeś, refluksie?
Alicja Jonasz

"A kiedy przyjdzie także po mnie
Zegarmistrz światła purpurowy
By mi zabełtać błękit w głowie
To będę jasny i gotowy"
Tadeusz Woźniak

Awatar użytkownika
refluks
Posty: 965
Rejestracja: 28 lut 2016, 11:49

Pan na Mazurach

#7 Post autor: refluks » 30 wrz 2018, 21:02

Bo to było tak kijowe, że się zawstydziłam.

Awatar użytkownika
skaranie boskie
Admin
Posty: 14774
Rejestracja: 29 paź 2011, 00:50

Pan na Mazurach

#8 Post autor: skaranie boskie » 01 paź 2018, 21:36

Wczoraj poprosiłem o przywrócenie. Nie doczekałem się.
Wiem, że nie masz oryginału, bo pisałaś bezpośrednio na forum, to jednak nie zmienia faktu, że ewidentnie olałaś regulamin, a pośrednio nas wszystkich. Niestety, moja reakcja może być tylko jedna. Dostajesz ostrzeżenie.
Kloszard to nie zawód...
To pasja, styl życia, realizacja marzeń z dzieciństwa.


_____________________________________________________________________________

E-mail
skaranieboskie@osme-pietro.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „OKRUCHY PROZATORSKIE”