lczerwosz pisze: ↑16 lut 2021, 21:10
Publikacja opinii, wypowiedź, głoszenie to fakt, opinia stale pozostaje opinią.
Treść opinii to też fakt, który zapoznaje nas z poglądem opiniującego.
lczerwosz pisze: ↑16 lut 2021, 21:10
Dobre dziennikarstwo bardzo silnie rozdziela, zaznacza, co jest faktem, a co opinią.
Co jest faktem, a co urabianiem opinii niezgodnej z faktem.
lczerwosz pisze: ↑16 lut 2021, 21:10
A bardzo dobra (w sensie skuteczna) propaganda mocno miesza fakty i opinie. I dodaje półprawdy i kłamstwa.
Zgoda.
lczerwosz pisze: ↑16 lut 2021, 21:10
Nie, rządowy plan zdławienia wolnych mediów nie staje się faktem w momencie zaistnienia publikacji. Nawet 1000 razy. Faktem jest, że ktoś rozpowszechnia taką opinię. Dla mnie opinia ta jest nieprawdziwa, na co już wskazywałem, powstał bowiem plan opodatkowania mediów szczególnie bogatych. Takie opodatkowanie nie jest zdławieniem, ale sprawiedliwością
A teraz tylko fakty:
Projekt z dnia 1 lutego 2021 r o podatku z reklam - Ministerstwo Finansów
"Art.4. Do uiszczania składki z tytułu reklamy konwencjonalnej są obowiązani dostawcy usług medialnych, nadawcy, podmioty prowadzące kino, podmioty umieszczające reklamę na nośniku zewnętrznym reklamy oraz wydawcy, uzyskujący przychody ze świadczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej usługi:
1)nadawania reklamy w telewizji lub radiu, wyświetlania reklamy w kinie lub umieszczania reklamy na nośniku zewnętrznym reklamy ponad kwotę 1 000 000 zł;
2) zamieszczania reklamy w prasie ponad kwotę 15 000 000 zł.
Art.5.Przedmiotem składki z tytułu reklamy konwencjonalnej są przychody ze świadczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uzyskane z tytułu nadawania reklamy w telewizji i w radiu, wyświetlania reklamy w kinie, umieszczania reklamy na nośniku zewnętrznym reklamy oraz zamieszczania reklamy w prasie(usługi reklamowe).
Art.6.Przychodem jest wszystko co stanowi zapłatę za usługi reklamowe pomniejszoną o podatek od towarów i usług.
Art.7.1. Podstawę obliczenia składki z tytułu reklamy konwencjonalnej stanowi suma przychodów uzyskanych w roku kalendarzowym ze źródła przychodów.
2. Źródłami przychodów są:
1)reklama w telewizji, radiu, kinie i na zewnętrznym nośniku reklamy, z wyjątkiem reklamy towarów kwalifikowanych;
2)reklama towarów kwalifikowanych w telewizji, radiu, kinie i na zewnętrznym nośniku reklamy;
3)reklama w prasie, wyjątkiem reklamy towarów kwalifikowanych;
4)reklama towarów kwalifikowanych w prasie".
Projekt Ustawy - Gov.pl
Ministerstwo Finansów
Projekt z dnia 1 lutego 2021 r. U S TAWA z dnia … 2021 r. o dodatkowych przychodach ... 1) pobierania i podziału składek z tytułu reklamy;
_________
Koszt jednej minuty reklamy w dużych mediach jest rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych. Stawki maleją w zależności od zasięgu medium, niemniej punkt osiągnięcie przychodu z jej tytułu ponad owe progi jest łatwe.
Żadne, jak piszesz, wyjątkowe bogate media. Kina, lokalne rozgłośnie, internet, w tym portale... wszystkich media dosięgnie, ale nie wszyscy mają przywilej jak rządowe radio i telewizja w postaci abonamentu i dotacji z budżetu w wysokości 2 miliardów złotych.
Nic dziwnego, że żadna krytyka rządzącej ekipy od pięciu lat w nich się nie pojawiła.
Może to wg Ciebie wyznacznik najbardziej rzetelnego dziennikarstwa
lczerwosz pisze: ↑16 lut 2021, 21:10
Wolność mediów już komentowałem. Nie takie one wolne, tylko oddane zagranicznym zarządcom.
Na takie dictum acerbum... cóż rzec, opinia jak to opinia, no jest, funkcjonuje.
Co do sklepów wielkopłytowych, jasne że winne płacić podatki. Nie czynią tego? To źle.
Dobrej nocy, Leszku : )